Tredje Advent




Ny lampa till hallen, behöver väl inte skriva att den är från Ikea, har sett den i många bloggar :) Flyttade den befintliga hallampan till den andra platsen i hallen där vi inte haft någon. Nu har vi fått upp fönsterlampor i vardagsrummet...jättefint blir det, speciellt när all julbelysning åker väck i januari. I år har jag nog slagit mitt pysslighetsrekord och satt nejlikor i apelsiner i fönstret... Luktar verkligen jul!

I många bloggar kan man se att många väljer bort rött i juletider och gör en "trendig" svart-vit jul. Vi har mycket svart, vitt och grått som bas så jag tycker det är jättemysigt att färga till det lite, särskilt över en kortare tid, som över julen. Blir mycket mysigare. Har ju haft mycket lila och rosa i övrigt annars så kul att byta lite. Men jag tycker många har gjort jättesnyggt med bara svart, vitt och silver. Själv vill jag ha lite rött... men inte för mycket tomtar och annat "koliox" :) Tur smaken är som baken! Kan dock tycka det känns jättemysigt hos andra som pyntat helt annorlunda än som vi gjort.

Hur pyntar ni?


Trevlig tredje advent!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jättefint! va du e pysslig :-D jag har bara pyntat det jag orkar, e höggravid så min energi går just nu mest åt till mat o vila! skall bli skönt o komma igång i vår med terassen!

2009-12-13 @ 15:54:47
URL: http://varvilla.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja den där lampan har ju jag med, hehe!



Vi har knappt pyntat. Har en stjärna i köket och en ljusstake i sovrummet. Adventsljusstake förstås och någon enstaka tomte =) Får köpa mer pynt till nästa år och kanske slå på stort och köpa röda gardiner också, haha!

2009-12-13 @ 18:04:14
Postat av: Emmeline

Så fint du pysslar i ert fina hus!



Du har en poäng med ditt inlägg på min blogg! :o) Ska faktiskt ta mig dit efter nyår ... måste vänta till dess så jag får kvittot på kortet på rätt sida om årsskiftet. Då får jag ta och gå på dina pass, om jag pallar dem det vill säga ... har ju urdålig kondis nu efter allt stillasittande på tåget.

2009-12-20 @ 21:41:23
URL: http://emmelines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0