Vecka 2

I Stockholm och Leksand hade vi några sköna dagar med långa promenader, vattenrutschkaneåkande och utedass ;)
En fiskefikakväll vid Djupsjön och en trevlig grillkväll med arbetskompisarna vid Segersjön har det också blivit. 6,8 mil på cykel i fredags är icke att förglömma, det var kul.

Vi har också fyllt poolen och premiärbadat här hemma. Igår sprang vi Kvarsättsmilen och kastade oss sedan i poolen när vi kom hem... eller kastade oss var en lögn. 19 grader i vattnet så det tog väl en kvart innan hela kroppen var i vattnet. Vilken badkruka man blivit.



Varit till Hamnstugan. Fick en vas av mamma och en tavla av Mattias på en loppis. När jag betalade vasen så sa hon som sålde att hon köpte vasen för en vecka sedan på nya butiken i Birsta... Village frågar jag. Ja, jag tittar under den när jag går till bilen, 99 kr kostade den då, 40 kr nu. Haha vilket loppisfynd va ;)


Idag börjar vecka 3 och den börjar grymt bra. Varmt, strålande solsken och sitter på altanen och grejar med lite allt möjligt medan Mattias snickrar klart kjolen på altanen. Hoppas vädret håller i sig.

Vill tipsa om några bloggar jag brukar läsa. Själv skulle jag vilja hitta några till bra, ibland behöver man förnya sig lite.

Hilleshög
Lundins nya hus
Hemmaplaner

Kommentarer
Postat av: Johanna & Henke

Hallå där! Här var det mycket rolig läsning sen sist vi var in. Vad fint det blir med altanen och vad fuskigt med pool. Vi (läs Johanna) skulle oxå vilja ha nån liten pool, men hela vår gräsmatta sluttar ju... Hmm. :-(



Kan bara säga att ni inte skulle ha litat på väderprognoserna. Ibland måste man våga chansa oxå!Vi hade världens vackraste väder på vår fjällvandring! Kom upp till soliga fjällvärlden på tisdagkväll. Vandrade upp till Sylarna på onsdag och hemåt igen på torsdag. Hade tänkt gå hela triangeln, men det fanns inget hundrum ledigt på Blåhammaren. Nästa gång blir det tältning!



Tips på blogg har jag oxå... http://blogg.helenashem.se/

Syrrans...fast hon blandar iofs inredning med mycket barnbus och sånt. Kanske inte uppskattas av alla inbitna inredningstittare. Det gillar iaf jag som är moster åt lillfisarna. :-)

Sen kan du ju klicka dig vidare på alla som kommenterar, många fina inredningshem bli´re.



Ha det fortsatt bra på semestern nu!

2009-08-03 @ 17:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0