Grönt är skönt

Grönt är favoritfärgen för tillfället! Känns fräscht och vårigt men grönt i olika färger, särskilt lime. På Birsta city var det utförsäljning på vaser, plastblommor, krukor etc. Köpte den gröna vasen för 40 kr! Ser lite ensam ute den lilla blomman i just nu :)



Ser ni ockskå att vårt lilla gräs börjar titta fram - det har inte gått och dött helt under vintern med andra ord... Wow

Jag är som de flesta vet värdelös på blommor och växter men fint tycker jag ändå att det är med riktiga tulpaner på bordet. Synd att de flesta levande blommor och växter aldrig överlever hos oss...

Våren är inte bara underbar, det blir halt och trist i backen också... Men det kan man ta någon månad när man vet att våren och sommaren kommer sen! Tänk positivt! Ett klokt citat:

Gör en människa glad varje dag - om det så är bara dig själv. (Pekka Langer)

Jag har beställt gardiner till tre fönster plus en lampa, sammanlagt ca 600 kr. Billigt billigt. Tyvärr verkar det se ut som att det inte kommer förrän i maj-juni...



Den första gardinen är till vardagsrummet. Nummer två är till lilla rummet där vi har en vit hissgardin nu så att det blir lite färg där också. Nästa (men i guld!) är till sovrummet där vi har väggdekorationerna i guld så tror jag det blir jättebra och samtidigt inte för mycket gardin i sovrummet och lilla rummet. Det är ju ganska små fönster och inte så mycket utrymme på sidorna så kappa blir nog bra där. Lampan vet vi inte var vi ska ha än... Jag vet bara att jag ville ha en sån ;) Vardagsrummet ligger bra till.
Bild 1, 2 och 5 från Haléns.se och 3 och 4(samma gardin) från Ellos.se.

Kommentarer
Postat av: Emma

till sommarn kommer vi och spretar med tårna på eran gräsmatta ;)

2009-03-22 @ 16:55:39
Postat av: Louise & Elvy

Till sommaren får ni motion av att gå med gräsklipparen. Var kursen givande?

2009-03-28 @ 20:40:31
Postat av: Anonym

Till sommaren får ni motion av att gå med gräsklipparen. Var kursen givande?

2009-03-28 @ 20:45:35
Postat av: Anonym

Gräsklippare? Skulle inte tro det va ;) Den var outstanding bäst

2009-03-30 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0