220 kvm gräsmatta

Igår hann vi med massa saker, skönt att ha en sån känsla ibland för oftast hinner man inte med hälften av det man tänkt sig...

Vi hyrde såmaskin, handlade, slängde två fulla bilar med skrot på Blåbergstippen och satte därefter igång med att kratta upp all jord... Vilket var riktigt vidrigt eftersom det regnade så mycket och inte roligare var det att rulla såmaskinen, speciellt inte på en viss del som var rena gyttjan. Sen krattade vi igen, trampade det som gick och krattade allt igen... Så nu hoppas vi att vi gjort ett bra jobb trots allt så vi har 220 kvm gräsmatta till nästa år!

Hoppas på att det torkar upp idag då det verkar bli fint väder...





Sen hade vi familjen Y över på lite mat och fick (läs: tiggt till mig) två av dessa fina ljushållare som vi ska sätta upp på väggen bakom tvn idag. De fina blommorna hade min brorson plockat åt mig... :)

Nu ska vi ut och springa tusingar!

--------------------------------------------

13.50: Är det inte väldigt märkligt att folk måste kommentera allt de ser? Lite extra högt så de vet att man hör dem. Någon runt Sidsjön tyckte visst att jag inte var riktigt klok eftersom jag sprang om dem och flåsade på rejält... Det är det som är meningen - det ska vara jobbigt, det är då man blir bättre/snabbare/starkare/uthålligare! Gav henne en lång blick efteråt för att visa att jag hörde...haha

Kommentarer
Postat av: Emma

folk vettu... tycka vad man vill kan man ju göra, men man kan ju hålla käften om det :P

2009-09-07 @ 09:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0